Blíží se vyhlášení anticeny Sexistické prasátečko

VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE UŽ 6. 12. V KABARETU ŠPAČEK OD 19:00
Sexistické prasátečko, soutěž o nejvíce sexistickou českou reklamu, už zná své vítěze podle hlasování veřejnosti. Organizace NESEHNUTÍ na Mikuláše slavnostně vyhlásí vítěze tří kategorií a odhalí i vítěznou reklamu na základě hlasování odborné poroty. Akce se uskuteční v brněnské restauraci Kabaret Špaček.
Ve čtvrtém ročníku soutěže sexistické prasátečko opět vybírala široká veřejnost i odborná porota nejvíce sexistické reklamy v České republice. Soutěží chceme poukázat na všudypřítomný sexismus v ulicích a zároveň upozornit autory a autorky reklam, že jejich reklamní bilboardy či spoty v televizi mohou někoho urazit.
Před blížícím se vyhlášením vítězných reklam jsme uskutečnily happening, kterým jsme opět poukázaly na fakt, že sexismus je všude kolem nás. Za cíl jsme si vybraly dva reklamní bilboardy – reklamu firmy Alumarc se sloganem „Milujeme hliník“ na Životského ulici v Brně a bilboard autoservisu Auto Pospíšil na Lesnické ulici. Jejich společným znakem je, že využívají ženské tělo k upoutání pozornosti na výrobek, který přitom s tělem a sexualitou nijak nesouvisí. Bilboardy jsme přelepily logem Sexistického prasátečka s heslem STOP sexismu. Přilepené prasátko však jde bez poškození reklamy opět oddělat.
Sexismem se přitom myslí takové zobrazování mužů či žen, které je na základě pohlaví staví do méněcenného postavení. NESEHNUTÍ tedy není proti sexu a nahotě, nýbrž proti způsobu prezentace mužů a žen, který upevňuje předsudky o jejich rolích ve společnosti.
„Reklamy nám například odkazují, že ženy pečují o domácnost nebo své tělo, muži zase soustředí svou pozornost na práci, sport či zábavu. Společně se potkávají, jen když reklamní žena uvaří muži večeři nebo reklamní muž v roli experta zoufalé hospodyňce přispěchá na pomoc s radou ohledně nejlepšího pracího prostředku. Právě na tyto představy, které nevyjadřují reálnou skutečnost a zobrazují ženy i muže stereotypně a sexisticky, chce NESEHNUTÍ upozornit prostřednictvím happeningu v ulicích Brna, ale i soutěží Sexistické prasátečko,“ vysvětluje Petra Havlíková z Nesehnutí.
Ve čtvrtém ročníku vybírali čtenáři a čtenářky Aktuálně.cz nejvíce sexistické reklamy ve třech kategoriích – Ženy pouze jako objekty, Ženy pouze jako části těla a Další projevy sexismu. Šestého prosince se v restauraci Kabaret Špaček uskuteční slavnostní vyhlášení anticeny Sexistické prasátečko, na kterém organizátorky odhalí vítěze a předají ceny. „Těšit se můžete na zábavný program, malé dobré občerstvení a vydařenou párty s notnou dávkou humoru a samozřejmně reklamy,“ zve příznivce a příznivkyně soutěže Petra Havlíková.