26.9.2014

Nová publikace k posuzování sexističnosti reklam

NESEHNUTÍ právě vydalo publikaci s názvem Co je to sexistická reklama? Katalog kritérií. Publikace je překladem dokumentu, který využívá Magistrát města Vídeň (konkrétně Die Werbewatchgroup Wien gegen sexistische Werbung) (ale také města Graz, Salzburg a brzy i Berlín), za účelem posuzování sexističnosti reklam na území města a následného zamezení těchto reklam. Tato praxe má ve Vídni velmi dobré výsledky.

Katalog je primárně určen orgánům a institucím, které v ČR mají regulaci či samoregulaci reklam na starosti (Rada pro rozhlasové a televitní vysílání, Rada pro reklamu, krajské živnostenské úřady), ale i veřejnosti, firmám a organizacím se zájmem o problematiku.

Publikace se konkrétně zaměřuje na rozpoznání reklam, které jsou sexistické nebo stereotypní.

Publikaci NESEHNUTÍ také aktivně využívá při posuzování reklam nominovaných do soutěže Sexistické prasátečko.

Publikace v nabídce i v pdf verzi zde.