Sexistické prasátečko

NESEHNUTÍ pořádá online konferenci Regulace sexistické reklamy v 21. století

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 15. září 2020 Konference o regulaci sexistické reklamy, kterou pořádá NESEHNUTÍ, nabídne živý stream i předtočené rozhovory s odbornicemi a odborníky z různých odvětví práva. Představí také novou souhrnnou publikaci Sexistická reklama. Konference je určena odborné i široké veřejnosti.  Nezisková organizace NESEHNUTÍ pořádá 15. září konferenci na téma regulace sexistické… » pokračování

Sexistická reklama

Vydali jsme publikaci Sexistická reklama shrnující těchto deset let naší odborné část naší práce, zahrnující spolupráci s institucemi regulujícími reklamu, shrnuje tato publikace, jež přináší průřez našimi odbornými pracemi za poslední dekádu.

Jak vnímáme sexistickou reklamu

Když skupina dobrovolnic z NESEHNUTÍ v roce 2009 začala vést kampaň proti sexismu v reklamách, neměla žádná data o tom, kolik takových reklam v Česku existuje, jak je lidé vnímají a co si o nich myslí třeba dospívající generace. I přesto měly pocit, že sexistická reklama je téma, které stojí za to v Česku otevřít…. » pokračování

Jsou trapné a nepatří do dnešní doby. Sexistické reklamy se Čechům a Češkám nelíbí

Nezisková organizace NESEHNUTÍ upozorňovala na problematičnost sexistických reklam po deset let. Nyní vyšly výsledky reprezentativního výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění, které dokládají, že většině lidí v Česku se tyto reklamy nelíbí. Lidem nejvíce vadí zobrazování násilí, ale ani stereotypy o ženách a mužích je nenechávají chladnými. Ženy a lidé s vyšším vzděláním jsou přitom… » pokračování

Fighting Sexism- 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu

Publikace Fighting sexism shrnuje 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu a vznikla se snahou shrnout práci NESEHNUTÍ na tématu sexismu ve veřejném prostoru. Během deseti let jsme vyzkoušely různé způsoby, jak v České republice množství sexistických reklam snížit, a tato publikace má tak mimo jiné ukázat, jaké cesty a strategie jsme volily. Kde se nám dařilo… » pokračování

Lidé zvolí nejsexističtější reklamu desetiletí

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 1. listopadu 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do… » pokračování

Známe deváté Sexistické prasátečko: vyhrává sexistický vtip odkazující ke kampani #metoo

Jazykový sexismus, ponižující vtip i motiv který kritizuje kampaň #metoo. To vše se nahustilo ve facebookovém příspěvku Free Radia, za který si vysloužilo první místo v anticeně Sexistické Prasátečko 2017. V nově pojatém hlasování ji za nepřijatelnou označilo hned 92% hlasujících z řad veřejnosti, kterých bylo více jak 1 700. Odborná porota… » pokračování

Dvacet nejtrapnějších reklam jde do závěrečného boje o Sexistické prasátečko

Hlasování v anticeně Sexistické prasátečko vstoupilo do svého druhého kola a o vítězství se v následujících dvou týdnech utká dvacet nejvíce sexistických reklam. Mezi reklamami, které symbolicky bojují o „vítězství“, je i sexismem nechvalně proslulá Pila Pasák, pivovar Modrá hvězda či firma na čištění kanalizací se sloganem „Výcuc… » pokračování

Deváté Sexistické prasátečko: Začíná hlasování o nejtrapnější diskriminační reklamu

Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje devátý ročník soutěže Sexistické prasátečko. Hlasování o nejsexističtější českou reklamu začíná dnes, 11. října na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je na anticenu nominováno celkem 90 reklam. Veřejnost může hlasovat do 19. listopadu. Slavnostní vyhlášení se uskuteční v pátek 24. listopadu. Anticena letos přichází s novým způsobem hlasování…. » pokračování

Taky máte stereotypů plné zuby? Nominujte nejvíce sexistickou reklamu do anticeny Sexistické prasátečko

Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje devátý ročník anticeny Sexistické prasátečko. Reklamy, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, může nominovat každý, a to na webu www.prasatecko.cz. Nominace se budou sbírat do 30. září 2017, poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota. Boj za etickou reklamu, která… » pokračování