výsledky 3. ročníku

Soutěž o nejvíce sexistickou reklamu, Sexistické prasátečko, zná své vítěze za třetí ročník. V soutěži zvítězily reklamy Komerční banky „Užij si první bankovní styk“ a společnosti AVOS se sloganem „Postavíme vám ho“. Odborná porota pak zvolila za nejvíce sexistickou reklamu brněnského pivního šenku Čtyři růže. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 15. listopadu, v brněnské restauraci Kupé.

Do třetího ročníku bylo nominováno rekordních 91 reklam. Veřejnost pak hlasovala ve třech kategoriích na webu Aktuálně.cz. Do soutěže přišlo více než deset tisíc hlasů.

V kategorii „Ženy jako objekty“ suverénně zvítězila reklama Komerční banky „užij si první bankovní styk“, která získala 1 119 hlasů. Na druhém místě skončila reklama na MPL stavebniny. Na třetím pak firma dodávající lešení Q8.

V kategorii „Ženy jako části těla“ pak jednoznačně zvítězila reklama se sloganem „Postavíme vám ho“ firmy Avos. Získala celkem 1 575 hlasů. Na dalších místech se pak umístily reklamy Bílinské kyselky a reklama firmy MPL Kauf.

Poslední kategorie, ve které hlasovala veřejnost, má název „Další projevy sexismu“. Tato sekce zahrnuje stereotypní zobrazení rolí mužů a žen ve společnosti či sexistické reklamy zobrazující muže. Na prvním místě skončila opět reklama Komerční banky „užij si první bankovní styk“, tentokrát v mužské variantě se 789 hlasy. Na druhém místě se umístila reklama firmy Nowaco na zmrzlinu Mrož a na třetím místě pak skončila reklama Budějovického budvaru na pivo Pardál.

Odborná porota měla hlasování těžší o to, že vybírala tři nejvíce sexistické reklamy ze všech 91 nominovaných. Odborná porota byla složena z ředitele rady pro reklamu Ladislava Šťastného, dále se hlasování zúčastnili odborníci a odbornice na gender v médiích a rovněž zástupce komerční sféry v podobě redaktora marketingového časopisu.

Odborná porota nakonec vybrala jako nejvíce sexistickou reklamu pivního šenku Čtyři růže. Těsně v závěsu skončila reklama Budějovického budvaru a na třetím místě se umístila reklama firmy Q8 na lešení.

Firmy s nejvíce sexistickými reklamami ve všech kategoriích budou „odměněny“ diplomy, studií na téma genderové rovnosti v reklamě, nálepkou s nápisem Opravdu vaše zboží potřebuje sexistickou reklamu a dalšími tematickými drobnostmi, včetně časopisu FEMA k tématu Sex, čímž organizátorský tým soutěže upozorňuje na to, že sex není tím, co je v sexistických reklamách problematické. „Pozitivní cenu dostanou lidé, kteří reklamy do soutěže nominovali. Budou odměněni například vínem s logem soutěže nebo plackami proti sexismu,“ doplňuje Pešáková. Více o výsledcích soutěže se dočtete také na blogu NESEHNUTÍ.