Konference „Jak posuzovat sexistickou reklamu“

 

Přihlašujte se na konferenci „Jak posuzovat sexistickou reklamu“, která se uskuteční ve čtvrtek 22. 1. 2015 od 10 do 16 hodin v Brně v Kanceláři veřejného ochránce práv (Údolní 39, 602 00, Brno) pod záštitou veřejné ochránkyně práv Mgr. Anny Šabatové, Ph.D.

V rámci konference Vás čekají následující témata:
– právní posouzení reklam a jejich výklad
– zahraniční praxe: posuzování neetické reklamy a zkušenosti ze spolupráce s úřady – příklad města Vídeň
– sexistická reklama a kritéria jejího posuzování
– posuzování neetické reklamy v praxi: zkušenosti Slovenské Rady pre reklamu
– workshop, kde prodiskutujeme praktické příklady, jak postupovat při posuzování neetické reklamy

Program konference:
10.00 Zahájení
10.15 – 10:45 Právní hledisko posuzování sexistické reklamy (Mgr. Petr Polák, Mgr. Jana Kvasnicová, Kancelář veřejného ochránce práv)
10:45 – 11.30 Kritéria a posuzování sexistické reklamy (Mgr. Petra Havlíková, Mgr. Alžběta Možíšová, NESEHNUTÍ)
11.30 – 12.30 Oběd
12.30 – 13.00 Zkušenosti se samoregulací reklamy na Slovensku (PhDr. Eva Rajčáková, Ph.D., ředitelka slovenské Rady pre reklamu)
13.00 – 13.45 Příklad zahraniční praxe – Vídeňská watchgroup (Dr. Traude Kogoj, členka vídeňské Watchgroup proti sexistické reklamě)
13.45 – 14.15 RRTV a její zkušenosti se sexistickou reklamou (JUDr. Kateřina Kalistová, 1. náměstkyně ministra kultury)
14:15 – 14:45 Pauza na kávu
14:45 – 16:00 Workshop (posuzování sexistické reklamy), workshopy vedou: Mgr. Petr Polák, Mgr. Jana Kvasnicová a Mgr. Ing. Tomáš Pavlas)

Konference je zdarma. V rámci konference je zajištěno občerstvení. Kapacita je omezena. Přihlašujte se prostřednictvím následujícího webového formuláře do 15. 1. 2015.

 

Konference se koná v rácmi projektu Systémová změna v diskriminačním zobrazování žen a mužů v reklamě, který podpořila Nadace Open Society Fund Praha z programu Dejme (že)nám šanci, který je financován z Norských fondů.