Publikace

Většina z našich materiálů je volně ke stažení. Uvádějte prosím NESEHNUTÍ jako zdroj. Naše infomateriály si můžete taky zdarma objednat v papírové formě a šířit tím informace o feminismu a ženských právech. Publikace je můžno i zakoupit. Jejich cena se pohybuje od 10 do 120 Kč a jejich zakoupením podpoříte naši další činnost. Vše je možno objednat na: distribuce@nesehnuti.cz.

Školka pro mě – Jak si užít školku zábavně a citlivě

  Školka pro mě aneb Jak si užít školku zábavně a citlivě je ucelený materiál určený pro práci učitelek a učitelů a pečujících osob v mateřských školách, dětských skupinách a obdobných zařízeních předškolního vzdělávání. Je výsledkem více než roční práce NESEHNUTÍ. Předcházely mu stáže v zahraničí a konzultace s řadou zahraničních organizací, přenášení dobré praxe… » pokračování

Měla babka čtyři jabka a dědoušek… pět?

Nová publikace NESEHNUTÍ Měla babka čtyři jabka a dědoušek… pět? čtivě popisuje problematiku nerovného odměňování. V publikaci s podtitulem Aneb co si o nerovném odměňování žen a mužů myslí česká veřejnost najdou čtenářky a čtenáři nejen informace o příčinách a důsledcích nerovného odměňování žen a mužů v Česku, ale také se dozví, jak můžou sami napomoci tomu, aby si ženy mohly za svou práci vychutnat stejný koláč jako muži.

Fighting Sexism- 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu

Publikace Fighting sexism shrnuje 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu a vznikla se snahou shrnout práci NESEHNUTÍ na tématu sexismu ve veřejném prostoru. Během deseti let jsme vyzkoušely různé způsoby, jak v České republice množství sexistických reklam snížit, a tato publikace má tak mimo jiné ukázat, jaké cesty a strategie jsme volily. Kde se nám dařilo… » pokračování

Životní příběhy jako zrcadlo nerovnosti

Vydali jsme publikaci, která se zabývá hlubšími souvislostmi nerovnosti v odměňování mezi ženami a muži.

Představujeme životní příběhy šesti žen, které pocházejí z různých prostředí, mají rozdílný věk i zkušenosti z různých oblastí práce včetně sféry neoficiálního tzv. černého trhu. Příběhy jsou doplněny aktuálními výzkumy i odbornými diskuzemi, které se dotýkají nerovného postavení žen a mužů v České republice.

Právo versus sexismus

V českých zákonech pojem „sexistická reklama“ nenajdeme, přesto je taková reklama zakázaná. Porušuje totiž dobré mravy, které jsou definovány v zákoně o regulaci reklamy. Publikace Právo versus sexismus – metodický pohled na sexistické reklamy rozšiřuje odborné zdroje, které pomáhají s rozeznáváním aposuzováním sexistické reklamy. Čtenářkám a čtenářům nabízí několik úhlů pohledu na sexismus v reklamě a vykládá… » pokračování

Analýza diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích

Mzdová nerovnost mezi muži a ženami je téma, které rezonuje ve veřejné debatě. Jednou z důležitých složek veřejné diskuze jsou média, skrze která promlouvají jednotliví účastníci a účastnice debaty. Proto jsme v NESEHNUTÍ zpracovali Analýzu diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích. Ta zkoumá, jakým způsobem je diskuze o mzdové nerovnosti vedená, kdo… » pokračování

Den rovnosti žen a mužů 2017. Za rovné příjmy!

Přečtěte si noviny ke Dni rovnosti žen a mužů 2017. Za rovné příjmy! Nic ve společnosti nevzbuzuje takové vášně jako nespravedlnost. Rasová segregace, dlouhá pracovní doba nebo odpírání volebního práva ženám jsou tématy, která v minulosti probouzela sociální hnutí a přinášela změnu společnosti. Ani dnešní společnost není nespravedlnosti prostá. Kromě jiných problémů však často zapomínáme… » pokračování

Jak být sexy a nebýt sexistický

Brožura vznikla se záměrem inspirovat zadavatele a zadavatelky reklam. Najdete v ní příklad ze světa sportu v podobě prezentace úspěšné kampaně na ženské ragby od Martina Charváta, ale i paralely ze světa politiky v textu Jana Müllera či praktické návody, jak si ověřit, že reklama, kterou připravujete, neznevýhodňuje ženy či muže. Že toto posouzení není vždy… » pokračování

A co ženy v médiích? Analýza zobrazování žen v tištěných a online médiích v roce 2015

Analýza tištěného a internetového zpravodajství z konce roku 2015 ukázala, že zastoupení žen ve zpravodajství tištěných a internetových médií je čtyřikrát menší než zastoupení mužů. Ženy jako subjekty se ve zprávách vyskytovaly v necelých 21 % případů. Rovné zastoupení žen a mužů se vyskytuje pouze na pozici mluvčích. Jako expertky se ženy ve zprávách objevily jen… » pokračování