Publikace

Většina z našich materiálů je volně ke stažení. Uvádějte prosím NESEHNUTÍ jako zdroj. Naše infomateriály si můžete taky zdarma objednat v papírové formě a šířit tím informace o feminismu a ženských právech. Publikace je můžno i zakoupit. Jejich cena se pohybuje od 10 do 120 Kč a jejich zakoupením podpoříte naši další činnost. Vše je možno objednat na: distribuce@nesehnuti.cz.

Jak být sexy a nebýt sexistický

Brožura vznikla se záměrem inspirovat zadavatele a zadavatelky reklam. Najdete v ní příklad ze světa sportu v podobě prezentace úspěšné kampaně na ženské ragby od Martina Charváta, ale i paralely ze světa politiky v textu Jana Müllera či praktické návody, jak si ověřit, že reklama, kterou připravujete, neznevýhodňuje ženy či muže. Že toto posouzení není vždy… » pokračování

A co ženy v médiích? Analýza zobrazování žen v tištěných a online médiích v roce 2015

Analýza tištěného a internetového zpravodajství z konce roku 2015 ukázala, že zastoupení žen ve zpravodajství tištěných a internetových médií je čtyřikrát menší než zastoupení mužů. Ženy jako subjekty se ve zprávách vyskytovaly v necelých 21 % případů. Rovné zastoupení žen a mužů se vyskytuje pouze na pozici mluvčích. Jako expertky se ženy ve zprávách objevily jen… » pokračování

Co je to sexistická reklama? Katalog kritérií

Publikace Co je to sexistická reklama? Katalog kritérií se zaměřuje na rozpoznání reklam, které jsou sexistické. Právně bývá sexismus definován jako diskriminace na základě pohlaví. Publikace je překladem dokumentu, který využívá Magistrát města Vídeň, za účelem posuzování sexističnosti reklam na území města a následného zamezení těchto reklam. Pdf verze.