Nová publikace NESEHNUTÍ Měla babka čtyři jabka a dědoušek… pět? čtivě popisuje problematiku nerovného odměňování. V publikaci s podtitulem Aneb co si o nerovném odměňování žen a mužů myslí česká veřejnost najdou čtenářky a čtenáři nejen informace o příčinách a důsledcích nerovného odměňování žen a mužů v Česku, ale také se dozví, jak můžou sami napomoci tomu, aby si ženy mohly za svou práci vychutnat stejný koláč jako muži.
Publikace Fighting sexism shrnuje 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu a vznikla se snahou shrnout práci NESEHNUTÍ na tématu sexismu ve veřejném prostoru. Během deseti let jsme vyzkoušely různé způsoby, jak v České republice množství sexistických reklam snížit, a tato publikace má tak mimo jiné ukázat, jaké cesty a strategie jsme volily. Kde se nám dařilo… » pokračování
Vydali jsme publikaci, která se zabývá hlubšími souvislostmi nerovnosti v odměňování mezi ženami a muži.
Představujeme životní příběhy šesti žen, které pocházejí z různých prostředí, mají rozdílný věk i zkušenosti z různých oblastí práce včetně sféry neoficiálního tzv. černého trhu. Příběhy jsou doplněny aktuálními výzkumy i odbornými diskuzemi, které se dotýkají nerovného postavení žen a mužů v České republice.
V českých zákonech pojem „sexistická reklama“ nenajdeme, přesto je taková reklama zakázaná. Porušuje totiž dobré mravy, které jsou definovány v zákoně o regulaci reklamy. Publikace Právo versus sexismus – metodický pohled na sexistické reklamy rozšiřuje odborné zdroje, které pomáhají s rozeznáváním aposuzováním sexistické reklamy. Čtenářkám a čtenářům nabízí několik úhlů pohledu na sexismus v reklamě a vykládá… » pokračování
Mzdová nerovnost mezi muži a ženami je téma, které rezonuje ve veřejné debatě. Jednou z důležitých složek veřejné diskuze jsou média, skrze která promlouvají jednotliví účastníci a účastnice debaty. Proto jsme v NESEHNUTÍ zpracovali Analýzu diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích. Ta zkoumá, jakým způsobem je diskuze o mzdové nerovnosti vedená, kdo… » pokračování
Přečtěte si noviny ke Dni rovnosti žen a mužů 2017. Za rovné příjmy! Nic ve společnosti nevzbuzuje takové vášně jako nespravedlnost. Rasová segregace, dlouhá pracovní doba nebo odpírání volebního práva ženám jsou tématy, která v minulosti probouzela sociální hnutí a přinášela změnu společnosti. Ani dnešní společnost není nespravedlnosti prostá. Kromě jiných problémů však často zapomínáme… » pokračování
Online feministický magazín Femag.cz slaví v roce 2017 pět let své existence a příběhy každodenního sexismu – Sexismy.cz – tu budou už dva roky. Co mají tyto dvě webové stránky společného? Na Femagu píšeme o tom, co se ve světě feminismu i mimo něj děje, komentujeme a recenzujeme. Na Sexismech sbíráme sexistické příběhy, které se… » pokračování
Brožura vznikla se záměrem inspirovat zadavatele a zadavatelky reklam. Najdete v ní příklad ze světa sportu v podobě prezentace úspěšné kampaně na ženské ragby od Martina Charváta, ale i paralely ze světa politiky v textu Jana Müllera či praktické návody, jak si ověřit, že reklama, kterou připravujete, neznevýhodňuje ženy či muže. Že toto posouzení není vždy… » pokračování
Analýza tištěného a internetového zpravodajství z konce roku 2015 ukázala, že zastoupení žen ve zpravodajství tištěných a internetových médií je čtyřikrát menší než zastoupení mužů. Ženy jako subjekty se ve zprávách vyskytovaly v necelých 21 % případů. Rovné zastoupení žen a mužů se vyskytuje pouze na pozici mluvčích. Jako expertky se ženy ve zprávách objevily jen… » pokračování