Odborná Porota 2013

Do odborné poroty soutěže Sexistické prasátečka v letošním roce zasedne 14 porotců a porotkyň, kteří se dlouhodobě zabývají problematikou genderu a reklam ať už na akademické rovině, nebo například v médiích, marketingu a v Radách pro reklamu. Mezi tyto porotce a porotkyně patří Lucie Jarkovská, Ondřej Pavlů, Jana Juráňová, Martin Charvát, Tereza Kučerová, Václav Sochor, Monika Metyková, Petr Pavlík, Eva Rajčáková a Ladislav Šťastný.
Důvodem našeho výběru těchto odborníků a odbornic do poroty byla v několika případech jejich již předchozí participace na soutěži Sexistické prasátečko. Zároveň se snažíme vyhledávat přední české i zahraniční odborníky a odbornice na gender a genderové stereotypy v reklamních prezentacích. Jako každoročně, i letos bude cílem porotců a porotkyň vybrat 3 nejsexističtější reklamy, které byly letos veřejností nominovány do soutěže Sexistické prasátečko.
Johana Amlerová
V aktuální době studuje marketingovou komunikaci a PR a zároveň obor Politologie a mezinárodní vztahy na Univerzitě Karlově v Praze. Mezi její zájmy patří politický marketing, sociální média a jejich analýza.
Martin Charvát
Vystudoval Karlovu univerzitu a Konzervatoř Jaroslava Ježka. Pracuje jako Creative director v reklamě. Jeho kampaně byly mnohokrát oceněny na mezinárodních soutěžích The One Show nebo Clio Epica. Je držitelem ceny Zlatý ohníček ADC České republiky za osobní přínos české reklamě. O kreativitě v reklamě přednáší na VŠE a v Českém institutu reklamní a marketingové komunikace.
Lucie Jarkovská
Pracuje jako odborná asistentka na oboru genderových studií, která spadá pod katedru sociologie FSS MU. Věnuje se především problematice genderu ve školství a vzdělávání. Mezi její nejnovější publikace patří článek v odborném periodiku Sociální studia s názvem „Nejdřív byli dinosauři a pak se narodila prababička aneb Chvála etnografie ve výzkumu dětí“, který vyšel v loňském roce a který se zaměřuje na metodologická dilemata ve výzkumu dětí a dětství.
Jana Juráňová
Vystudovala ruštinu a angličtinu na FF Univerzity Komenského v Bratislavě. Pracovala jako dramaturgička v trnavském divadle, jako zástupkyně šéfredaktora Slovenských pohl´adov, editorka několika knižních projektů. V roce 1993 zažila se svými spolupracovnicemi feministický kulturní, vzdělávací a publikační projekt Aspekt. Do dnes je jeho koordinátorkou.
Eliška Kubešová
Vystudovala Marketingovou komunikaci a PR na Karlově Univerzitě v Praze, v současnosti studuje žurnalistiku ve Švédsku a zároveň pracuje jako šéfredaktorka webu Markething.cz. Mezi její zájmy patří politický marketing, právo a dění na internetu a Skandinávii.
Tereza Kučerová
Absolventka oboru MKPR a studentka Žurnalistiky na FSV UK. Zajímá se o fashion marketing, genderové stereotypy, propragaci umění a kritiku postmoderní společnosti.
Martin Maxa
Vystudoval obor Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově a dále studoval rok na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil především na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Aktuálně studuje Mediální studia na Univerzitě Karlově a je jedním z členů dozorčí rady serveru Markething.cz
Monika Metyková
Vystudovala sociologii na FSS MU. Působí jako odborná pracovnice v Institutu výzkumu dětí, mládeže a rodiny na FSS MU v Brně. Zároveň na FSS přednáší předmět Gender a média na katedře sociologie a Vybraná témata studia nových médií na katedře žurnalistiky.
Petr Pavlík
Vystudoval Chemicko-technologickou fakultu ČVUT v Praze, a dále Bowling Green State University v Ohio. Na fakultě humanitních studií UK přednáší předměty Média a společnost, Metody genderové analýzy médií nebo Metody prosazování genderové rovnosti. Zaměřuje se především na oblast genderu v médiích.
Ondřej Pavlů
Je spoluzakladatelem serveru Markething.cz a absolvent oboru Marketingová komunikace a PR. Žije v Sydney, kde studuje na University of Technology MBA program se zaměřením na marketing a sportovní management. Píše o sportovním a politickém marketingu a sociálních médiích.
Eva Rajčáková
Vystudovala Fakultu masmediální komunikace UCM v Trnavě. Působila jako PR manažerka ve společnosti A. S. A. Slovensko, spol. s. r. o. a dále jako finanční ověřovatelka pro implementaci OP vzdělávání v Agentuře Ministerstva školství SR. Od roku 2010 pracuje jako výkonná ředitelka slovenské Rady pro reklamu.
Jiří Šindelář
Aktuálně studuje Marketingovou komunikaci a PR na Karlově univerzitě. Pracuje na pozici tiskového mluvčího, redaktora serveru Markething.cz a zastává pozici jednoho ze správců serveru facebook. Věnuje se především politickému marketingu.
Václav Sochor
Vystudoval politické vědy na Karlově univerzitě v Praze. Je autorem osnov průřezového předmětu Média a medializace pro střední školy a 2. Stupeň ZŠ. Pracoval jako moderátor a redaktor v české redakci BBC. V roli vedoucího zahraničního zpravodajství stál u vzniku televize Z1. V roce 2011 se ujal funkce šéfredaktora stanice Rádia Česko.
Ladislav Šťastný
Vystudoval právnickou fakultu UK. Pracoval v Československé televizy, působil ve Filmexportu. Zastával také funkci ředitele v české pobočce Warner Bros. V roce 2007 se stal výkonným ředitelem Rady pro reklamu, jejímž cílem je podle jejích internetových stránek „dosažení čestné, legální, decentní a pravdivé reklamy na území ČR“