Publikace Bez sexistických brýlí přináší čtyři studie prohlubující odbornou diskuzi o sexistické reklamě v České republice. Autorky nahlédly sexismus v reklamě pohledem sociologickým, právně-filozofickým, politologickým a porovnaly fungování samoregulace se zákonnou regulací reklamy. V publikace můžete najít text Veroniky Bazalové z Kanceláře veřejného ochránce práv, který kriticky reflektuje samoregulační praxi v oblasti sexistické reklamy… » pokračování
Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 15. září 2020 Konference o regulaci sexistické reklamy, kterou pořádá NESEHNUTÍ, nabídne živý stream i předtočené rozhovory s odbornicemi a odborníky z různých odvětví práva. Představí také novou souhrnnou publikaci Sexistická reklama. Konference je určena odborné i široké veřejnosti. Nezisková organizace NESEHNUTÍ pořádá 15. září konferenci na téma regulace sexistické… » pokračování
Vydali jsme publikaci Sexistická reklama shrnující těchto deset let naší odborné část naší práce, zahrnující spolupráci s institucemi regulujícími reklamu, shrnuje tato publikace, jež přináší průřez našimi odbornými pracemi za poslední dekádu.
Publikace Pod lupou: regulace sexismu v reklamě přináší několik rovin vhledů do regulace sexistické reklamy v České republice. Stěžejní část je věnována kvantitativní a kvalitativní analýze používání Metodické informace k rozeznávání sexismu v reklamě (dále jako Metodika) a přináší nejenom vyčíslení počtu podnětů a správních řízení za léta 2013–2018,ale také kvalitativní sondu do problematických témat… » pokračování
Když skupina dobrovolnic z NESEHNUTÍ v roce 2009 začala vést kampaň proti sexismu v reklamách, neměla žádná data o tom, kolik takových reklam v Česku existuje, jak je lidé vnímají a co si o nich myslí třeba dospívající generace. I přesto měly pocit, že sexistická reklama je téma, které stojí za to v Česku otevřít…. » pokračování
Nezisková organizace NESEHNUTÍ upozorňovala na problematičnost sexistických reklam po deset let. Nyní vyšly výsledky reprezentativního výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění, které dokládají, že většině lidí v Česku se tyto reklamy nelíbí. Lidem nejvíce vadí zobrazování násilí, ale ani stereotypy o ženách a mužích je nenechávají chladnými. Ženy a lidé s vyšším vzděláním jsou přitom… » pokračování
„Kdo chce v srpnu zasunout?“ ptá se plakát společnosti 100MEGA, který přirovnává ženu k flash disku. V hlasování veřejnosti získala reklama nejvíce hlasů a stala se absolutním Prasátečkem prasáteček. Volba nejvíce sexistické reklamy desetiletí završuje deset ročníků anticeny Sexistické prasátečko pořádané neziskovou organizací NESEHNUTÍ. Organizace při té příležitosti vydává publikaci Fighting Sexism, která… » pokračování
Desátý a zároveň poslední ročník sexistického prasátečka ovládly reklamy, které ženy ponižují na pouhé dekorace a objekty touhy. V hlasování veřejnosti zvítězil billboard Moravské vinotéky zobrazující odhalené ženské ňadro, po kterém stéká víno. Odborná porota považuje za nejhorší facebookový příspěvek pražské Městské Policie, kde u policejního auta pózuje žena ve spodním prádle. Anticenu Sexistické… » pokračování
Publikace Fighting sexism shrnuje 10 let aktivismu za nesexistickou reklamu a vznikla se snahou shrnout práci NESEHNUTÍ na tématu sexismu ve veřejném prostoru. Během deseti let jsme vyzkoušely různé způsoby, jak v České republice množství sexistických reklam snížit, a tato publikace má tak mimo jiné ukázat, jaké cesty a strategie jsme volily. Kde se nám dařilo… » pokračování
Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 1. listopadu 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do… » pokračování