Sexismus v médiích

Lidé zvolí nejsexističtější reklamu desetiletí

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 1. listopadu 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do… » pokračování

Právo versus sexismus

V českých zákonech pojem „sexistická reklama“ nenajdeme, přesto je taková reklama zakázaná. Porušuje totiž dobré mravy, které jsou definovány v zákoně o regulaci reklamy. Publikace Právo versus sexismus – metodický pohled na sexistické reklamy rozšiřuje odborné zdroje, které pomáhají s rozeznáváním aposuzováním sexistické reklamy. Čtenářkám a čtenářům nabízí několik úhlů pohledu na sexismus v reklamě a vykládá… » pokračování

Analýza diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích

Mzdová nerovnost mezi muži a ženami je téma, které rezonuje ve veřejné debatě. Jednou z důležitých složek veřejné diskuze jsou média, skrze která promlouvají jednotliví účastníci a účastnice debaty. Proto jsme v NESEHNUTÍ zpracovali Analýzu diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích. Ta zkoumá, jakým způsobem je diskuze o mzdové nerovnosti vedená, kdo… » pokračování

Známe deváté Sexistické prasátečko: vyhrává sexistický vtip odkazující ke kampani #metoo

Jazykový sexismus, ponižující vtip i motiv který kritizuje kampaň #metoo. To vše se nahustilo ve facebookovém příspěvku Free Radia, za který si vysloužilo první místo v anticeně Sexistické Prasátečko 2017. V nově pojatém hlasování ji za nepřijatelnou označilo hned 92% hlasujících z řad veřejnosti, kterých bylo více jak 1 700. Odborná porota… » pokračování

Dvacet nejtrapnějších reklam jde do závěrečného boje o Sexistické prasátečko

Hlasování v anticeně Sexistické prasátečko vstoupilo do svého druhého kola a o vítězství se v následujících dvou týdnech utká dvacet nejvíce sexistických reklam. Mezi reklamami, které symbolicky bojují o „vítězství“, je i sexismem nechvalně proslulá Pila Pasák, pivovar Modrá hvězda či firma na čištění kanalizací se sloganem „Výcuc… » pokračování

Deváté Sexistické prasátečko: Začíná hlasování o nejtrapnější diskriminační reklamu

Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje devátý ročník soutěže Sexistické prasátečko. Hlasování o nejsexističtější českou reklamu začíná dnes, 11. října na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je na anticenu nominováno celkem 90 reklam. Veřejnost může hlasovat do 19. listopadu. Slavnostní vyhlášení se uskuteční v pátek 24. listopadu. Anticena letos přichází s novým způsobem hlasování…. » pokračování

Taky máte stereotypů plné zuby? Nominujte nejvíce sexistickou reklamu do anticeny Sexistické prasátečko

Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje devátý ročník anticeny Sexistické prasátečko. Reklamy, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, může nominovat každý, a to na webu www.prasatecko.cz. Nominace se budou sbírat do 30. září 2017, poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota. Boj za etickou reklamu, která… » pokračování

Femag.cz a Sexismy.cz. Nejlepší texty 2012-2016

Online feministický magazín Femag.cz slaví v roce 2017 pět let své existence a příběhy každodenního sexismu – Sexismy.cz – tu budou už dva roky. Co mají tyto dvě webové stránky společného? Na Femagu píšeme o tom, co se ve světě feminismu i mimo něj děje, komentujeme a recenzujeme. Na Sexismech sbíráme sexistické příběhy, které se… » pokračování

Jak být sexy a nebýt sexistický

Brožura vznikla se záměrem inspirovat zadavatele a zadavatelky reklam. Najdete v ní příklad ze světa sportu v podobě prezentace úspěšné kampaně na ženské ragby od Martina Charváta, ale i paralely ze světa politiky v textu Jana Müllera či praktické návody, jak si ověřit, že reklama, kterou připravujete, neznevýhodňuje ženy či muže. Že toto posouzení není vždy… » pokračování

Letošní Sexistické prasátečko? Ponižující reklama na hudební klub je už stažená!

Osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko vyhrál hudební klub a výrobce nožů. Odborná porota letos volila odlišně než veřejnost. Mezi odbornicemi a odborníky na genderovou problematiku první místo obsadila reklama na nože Pokorný Knives. Veřejnost vybrala reklamu olomouckého hudebního klubu Buddy’s. Na druhém a třetím místě u veřejnosti skončila zmíněná reklama na nože a reklama festivalu… » pokračování