výsledky 2. ročníku
Letošní ročník má svého výtěze:
Druhý ročník soutěže Sexistické prasátečko, která si klade za cíl upozornit na nejvíce sexistické reklamy kolem nás, zná již svého vítěze. Ve veřejném hlasování, kterého se zúčastnilo 411 hlasujících, zvítězila mezi 28 nominovanými reklamami reklama firmy S&Ř, Ch Kovo s textem „Přeřízneme, ohneme vše dle Vašeho přání“ doplněným fotkou takřka svlečené ženy. Na první místo reklamu zařadilo 130 hlasujících. Na druhé místo zařadila veřejnost reklamní billboard firmy Pila Pasák, s motivem ženy s vystrčeným pozadím a heslem „Na to si musíte sáhnout“ a na třetí leták firmy Spilka interiéry vyzývající k vyhození staré a pořízení nové – ne jak by obrázek napovídal – ženy, ale skříně.Odborná porota zvolila jako nejsexističtější reklamu firmy VAŠSTAV, s.r.o., zesměšňující ženy ve středním věku. Na druhém místě se potom ocitla zastavárna Index, jejíž letáky jsou terčem kritiky kampaně NESEHNUTÍ už druhým rokem. Třetí místo obsadila firma Hyperinzerce, stereotypně zobrazující ženu v roli manželky s válečkem v ruce, kterou je nejlepší prodat.
Firmy s nejvíce sexistickými reklamami budou „odměněny“ negativním diplomem a publikací obsahující odborné informace o tom, co je sexismus a jak se projevuje v reklamě. Naopak lidé, kteří tyto reklamy do soutěže nominovali, získali dárkový balíček obsahující například tematické knihy, placky proti sexismu či růžové víno s logem soutěže.
Soutěž můžete podpořit také zakoupením benefičních předmětů.