vysledky 4. ročníku

V roce 2012 proběhl již čtvrtý ročník tradiční soutěže o nejvíce sexistickou reklamu – Sexistického prasátečka. Soutěž byla zahájena happeningem, který se konal v ulicích Brna 2. května. Na fotografie z této události se můžete podívat v naší fotogalerii. Lidé mohli posílat návrhy sexistických reklam, s nimiž se setkali ve svém okolí a zachytili je na fotoaparát, právě od 2. května až do 30. září. Za tuto dobu bylo nominováno v rámci tří kategorií celkem 78 reklam, konkrétně 41 v kategorii „Ženy pouze jako objekty“ , 24 v kategorii „Ženy jako části těla“, a 13 reklam v kategorii „Další projevy sexismu“.
Po ukončení nominace, mohla veřejnost hlasovat do 31. října o nejvíce sexistickou reklamu roku 2012 na webu Aktuálně.cz, mediálního partnera této akce. Do soutěže přišlo celkem 9933 hlasů.
V kategorii „Ženy pouze jako objekty“ suverénně zvítězila reklama firmy Day to Day na úvěry a půjčky „Potřebujete píchnout?“, která získala 1694 hlasů. Na druhém místě skončila internetová reklama na 100mega.cz „kdo chce v srpnu zasunout“, která obdržela 1229 hlasů. Třetí místo pak získala s 514 hlasy reklama na „novou a barevnou“ od společnosti Sharp.
Kategorii „Ženy jako části těla“ jednoznačně vyhrála internetová reklama společnosti Alfacomp.cz se sloganem „co je větší, to je lepší“, které bylo posláno 1106 hlasů. Druhé místo získala s 835 hlasy reklama „hlídejte si svůj objekt odkudkoliv“ společnosti D-link. A na třetím místě skončila reklama Pivovaru Vyškov „Podlehni Vyškovskému pivu!“, která dostala 281 hlasů.
V poslední kategorii „Další projevy sexismu“ se na prvním místě objevila reklama společnosti Job Challenge „práce se dá hledat různě“ s 287 hlasy. Druhé místo obsadila televizní reklama na kečup Otma „je to gurmán“, která obdržela 231 hlasů. Třetí místo získala s rozdílem pouhých devíti hlasů (tedy 222 hlasů) reklama na Samsung s „žensko-ajťáckým překladovým slovníkem“.
Hlasování se rovněž účastnila odborná porota složená z odborníků a odbornic na gender, média či marketing. Tato porota vybrala jako nejvíce sexistické reklamy plakáty firem 100mega.cz („kdo chce v srpnu zasunout“), D-Link („hlídejte si svůj objekt odkudkoliv“) a Czech Computer (reklama na Samsung „žensko-ajťácký překladový slovník“).
Oficiální vyhlášení výsledků a předání anticen se konalo 6. prosince v brněnské restauraci Kabaret Špaček od 19 hodin. Součástí byl zábavný program a drobné občerstvení. Na fotografie z této akce se můžete podívat ve fotogalerii z vyhlášení soutěže. Účast sice přislíbili lidé z Czech Computer, jejichž reklama anticenu získala, ale nakonec si pro ni nepřišel žádný z vítězů. I přesto jim byl zaslán balíček s diplomem, materiály o sexismu v reklamě a ironickými keramickými prasátky. Nominující, kteří do soutěže navrhli vítězné reklamy, obdrželi balíčky s vínem a tematickými publikacemi.