Napsali o nás

Petra Havlíková a Nesehnutí: Až zachrochtá prasátečko

Jsou nemorální výroky a činy, na které nesouhlasně reaguje většina lidí. Jsou jasné, zjevné. A potom jsou výroky a činy hůře rozlišitelné, diskutabilní, o kterých nevíme, co si myslet. Znejisťují nás, a tak se jimi většina z nás nezabývá. Věnují se jim však ti, kdo vědí, že nenápadné urážky a opovržlivé slogany plíživě připravují podhoubí… » pokračování

Jsme dobří jak prase a kozy si neděláme, láká univerzita nové studenty

Mendelova univerzita v Brně rozjela další popisnou kampaň, kterou chce přilákat nové studenty. Poté, co lesnická fakulta získala za svůj nábor anticenu Sexistické prasátečko, zkouší sesterská provozně ekonomická fakulta zaujmout jednoduchými metaforami. Například tím, že je „dobrá jak prase“. http://www.youtube.com/watch?v=XhX0M21uLYU Fakulta spustila kampaň ve středu a podle svých slov se tak snaží originálním způsobem… » pokračování

Sexistické prasátečko donutilo zelené a Electrolux stáhnout reklamu

Nedlouho po vyhlášení letošních výsledků soutěže Sexistické prasátečko se od reklam, na něž hlasující v anketě upozornili, distancovala Strana zelených a švédská firma Electrolux. V budoucnu prý nechtějí být se sexistickou reklamou spojovány. Kampaň na pračku Electrolux se sloganem Štíhlá holka s velikým plnícím otvorem letos vyhrála v kategorii Stereotypy a jazykový sexismus. Centrála ve Švédsku prý… » pokračování

Sexismus není jen nahota

Samoregulace sexistické reklamy si žádá úpravu, tvrdí Nesehnutí. S periodicitou zhruba jednou za tři roky se v Česku objeví nějaká konference na téma příliš sexistické reklamy a její samoregulace. Letos by měla přijít v květnu. Občanské sdružení Nesehnutí, které organizuje soutěž Sexistické prasátečko, chce změnit ve spolupráci s organizací Otevřená společnost systémy samoregulace sexistické reklamy. Přispět by k… » pokračování

Kdo je Sexistické prasátečko 2013? Kandidáti na nejhorší reklamu

V pátém ročníku soutěže Sexistické prasátečko o nejsexističtější českou reklamu mohla veřejnost hlasovat do 27. listopadu. O anticenu se soutěžilo ve třech kategoriích. První se jmenuje Objektivizace aneb Ukaž všechno. Nejčastějším projevem sexismu v reklamě je objektivizace těla, ženského i mužského. Lidské tělo je v těchto typech reklamy použité bez souvislosti s propagovaným produktem a… » pokračování

Anticenu za sexistickou reklamu dostal náborový klip pro budoucí lesníky

Letošní ročník anticeny Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu vyhrál videoklip lákající ke studiu na Lesnické a dřevařské fakultě brněnské Mendelovy univerzity. Spot natočil spolek nazvaný Lehce dráždivá fakulta. Výsledky soutěže ve čtvrtek vyhlásilo pořádající hnutí Nesehnutí. Letošní ročník anticeny Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu vyhrál videoklip lákající ke studiu na Lesnické a dřevařské… » pokračování

Sexistické prasátečko získala lesnická fakulta z Brna

Absolutním vítězem pátého ročníku ankety Sexistické prasátečko se stala videoreklama Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno. U odborné poroty vyhrála reklama firmy Záclony a design se sloganem „Poslední kapka jde do textilu“. Videoreklama spolku LDF to Leti Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno, ve které vystupuje hned několik polonahých žen a… » pokračování

Sexistická prasátečka 2013: Vítězí lesníci a prsa na trávníku

V pátém ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu, kterou pořádají Nesehnutí, získalo největší přízeň hlasující veřejnosti náborové video Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno s názvem LDF to letí. Odborná porota zase ocenila prodejce záclon za slogan „Poslední kapka jde do textilu“. Do letošního pátého ročníku Sexistického prasátečka nominovali lidé rekordních 99 reklam, které se… » pokračování

Sexistické prasátečko vyhrála Lehce dráždivá fakulta

BRNO – Absolutním vítězem pátého ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu Sexistické prasátečko se stal klip spolku LDF (Lehce dráždivá fakulta) to letí z Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity. Spojuje sexismus a vysokoškolské vzdělání, používá i soft-pornografické scény, uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí. Výsledky soutěže byly ve čtvrtek vyhlášeny v Brně. Podle genderového… » pokračování

Zelení: Problém zakořeněnosti sexismu je v české reklamě opravdu hluboký

Vyjádření Strany zelených k nominaci v soutěži Sexistické prasátečko. Jakkoliv to může znít překvapivě, jsme rádi, že se jeden případ propagace Strany zelených, který ovšem volebním štábem zelených nebyl schválen a byl umístěn na web bez jeho vědomí, dostal do soutěže Sexistické prasátečko, která je pořádána brněnskou neziskovou organizací Nesehnutí. Strana zelených pořádání této soutěže… » pokračování