Tisková zpráva - 6.11.2017

Dvacet nejtrapnějších reklam jde do závěrečného boje o Sexistické prasátečko

Hlasování v anticeně Sexistické prasátečko vstoupilo do svého druhého kola a o vítězství se v následujících dvou týdnech utká dvacet nejvíce sexistických reklam. Mezi reklamami, které symbolicky bojují o „vítězství“, je i sexismem nechvalně proslulá Pila Pasák, pivovar Modrá hvězda či firma na čištění kanalizací se sloganem „Výcuc všeho, co smrdí“. V druhém kole mohou lidé hlasovat až do neděle 19. listopadu 2017.

Anticena letos přišla s novým způsobem hlasování. Zatímco v předchozích ročnících lidé volili tři nejvíce sexistické reklamy, nyní mohli vyjádřit svůj názor na všechny reklamy. Také v druhém kole budou hlasující vybírat mezi „to je sexismus!“ nebo „to ještě jde“. „Způsob hlasování byl inspirován i populární seznamkou Tinder, takže lidé mohou hlasovat i pomocí posunutí reklamy vlevo nebo vpravo. Chtěli jsme dát lidem možnost říct, že jim některé z nominovaným reklam nevadí, což nyní mohou vyjádřit pomocí tlačítka ‚to ještě jde‘,“ vysvětluje Petra Havlíková z NESEHNUTÍ.

Jak to všechno dopadne bude jasné v pátek 24. listopadu 2017 na slavnostním vyhlášení výsledků anticeny Sexistické prasátečko v brněnském Domě umění (Malinovského náměstí 2) od 19 hodin.

NESEHNUTÍ se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích workshopech pro střední školy nebo při systematické práci s Krajskými živnostenskými úřady. V loňském ročníku soutěže se o titul nejsexističtější reklamy ucházelo celkem 88 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou reklamu tu od hudebního klubu BUDDY’s, u odborné poroty vyhrála fotografie Pokorný Knives.

Kontakt:
Petra Havlíková, petra.havlikova@nesehnuti.cz
Kristýna Pešáková, kristyna.pesakova@nesehnuti.cz