konference Jak posuzovat sexistickou reklamu
Právní hledisko posuzování sexistické reklamy
Mgr. Petr Polák, Mgr. Jana Kvasnicová, Kancelář veřejného ochránce práv
Příspěvek je zaměřen na hmotněprávní a procesněprávní aspekty posuzování sexistické reklamy s ohledem na platné a účinné obecně závazné předpisy. Zohledňuje základní zásady činnosti správních orgánů, princip nediskriminace na základě pohlaví a české judikaturní zlomky. Příspěvek bude přednesen pohledem národního orgánu pro rovné zacházení (equality body).
Stanoviska VOP k postupu spr. orgánů ex offo
Kritéria a posuzování sexistické reklamy
Mgr. Petra Havlíková, Mgr. Alžběta Možíšová, NESEHNUTÍ
Příspěvek představí základní pojmy (například sexismus, objektifikace, stereotypní zobrazování a další) a bude diskutovat důsledky a hranice sexistického zobrazování. Na příkladech ukáže různé projevy sexismu v reklamě. V druhé části příspěvek shrne samoregulaci reklamy v České republice a její výsledky.
Kritéria a posuzování sexistické reklamy
Slušnosť a spoločenská zodpovednosť v reklame v kontexte ustanovení Etického kódexu RPR
PhDr. Eva Rajčáková, Ph.D., ředitelka slovenské Rady pre reklamu
Zobrazovania ľudského tela v reklame, prezentácia nadmerného využívania sexuality, sexizmus či porušenie všeobecných noriem mravnosti a slušnosti v reklame sú jednými z najčastejších dôvodov sťažností spotrebiteľov. Aké sú kritériá pre posúdenie toho, čo je možné považovať z pohľadu etického kódexu RPR v kontexte slušnosti a spoločenskej zodpovednosti za prípustné, či naopak už presahujúce hranice etiky? V rámci príspevku budú vysvetlené princípy, celkový kontext a spôsob uplatňovania pravidiel pre posudzovanie slušnej a spoločensky zodpovednej reklamy, vrátane prezentácie vybraných príkladov Komisiou posudzovaných reklám.
Rakouské iniciativy proti sexistické reklamě
Dr. Traude Kogoj, členka vídeňské Watchgroup proti sexistické reklamě
Od založení vídeňské watchgroup zaměřené na sledování reklam využívají stovky lidí možnost stěžovat si na sexistické obsahy reklam a reklamních kampaní. Stížnosti se nahrávají prostřednictvím webové stránky nebo mobilní aplikace a jsou posuzovány odbornicemi a odborníky watchgroup zaměřené na reklamy. Watchgroup se stala úspěšnou díky transparentnímu katalogu kritérií k posuzování stereotypizací a sexismu, rychlosti posuzování odborníky a odbornicemi a díky zpětné vazbě podnikům a veřejnosti: citlivost na projevy sexismu ve společnosti i podnicích roste.
initiativen gegen sexistische werbung_werbewatchgroup wien2015
RRTV a její zkušenosti se sexistickou reklamou
JUDr. Kateřina Kalistová, 1. náměstkyně ministra kultury
Příspěvek shrne právní možnosti RRTV při posuzování sexistické reklamy, vysvětlí, jakým způsobem RRTV kontroluje, zda k porušení zákona nedošlo a okrajově se bude věnovat problematice nadsázky v reklamě.