Výstupy

Ženy bez hranic dnes obsadí sochu Jošta

Nezisková organizace NESEHNUTÍ dnes happeningem, besedou a vernisáží výstavy umělkyně Toy Box upozorňuje na situaci znevýhodněných skupin žen, které žijí v ČR, ale také v sousedních zemích Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Happening Ženy bez hranic probíhá dnes od 11:00 do 15:00 na Moravském náměstí v Brně u sochy Jošta a navazuje na něj beseda k tématu životních… » pokračování

Taky máte stereotypů plné zuby? Nominujte nejvíce sexistickou reklamu do anticeny Sexistické prasátečko

Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje devátý ročník anticeny Sexistické prasátečko. Reklamy, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, může nominovat každý, a to na webu www.prasatecko.cz. Nominace se budou sbírat do 30. září 2017, poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota. Boj za etickou reklamu, která… » pokračování

Mohou si ženy za nižší platy samy? Ať se vyjádří studující v soutěži NESEHNUTÍ

Nezisková organizace NESEHNUTÍ dnes zahajuje soutěž o nejlepší středoškolskou práci na téma rovnosti žen a mužů s názvem GENDERIÁDA (www.genderiada.cz). Soutěž se zaměřuje na vzdělávání a odbornou činnost středoškolských studentů a studentek. Cílem je motivovat studující, aby se zajímali o otázky rovnosti žen a mužů formou napsání odborné práce o délce 15 –… » pokračování

Letošní Sexistické prasátečko? Ponižující reklama na hudební klub je už stažená!

Osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko vyhrál hudební klub a výrobce nožů. Odborná porota letos volila odlišně než veřejnost. Mezi odbornicemi a odborníky na genderovou problematiku první místo obsadila reklama na nože Pokorný Knives. Veřejnost vybrala reklamu olomouckého hudebního klubu Buddy’s. Na druhém a třetím místě u veřejnosti skončila zmíněná reklama na nože a reklama festivalu… » pokračování

Nejsexističtější reklama roku může být i vaše volba, již po osmé!

Sexistické prasátečko zaznamenává mírný úbytek nominací TZ NESEHNUTÍ, 6. 10. 2016 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje osmý ročník soutěže Sexistické prasátečko. Hlasování o nejsexističtější českou reklamu vypukne 6. října na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je na anticenu nominováno celkem 88 reklam. Veřejnost může hlasovat do 31. října. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. Lidé mohli své tipy… » pokračování

Osmé Sexistické prasátečko si pohrává s mužskými a ženskými rolemi

Dnes, ve čtvrtek 19. května, startuje už osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko, kterou pořádá brněnská organizace NESEHNUTÍ. Anticena má za cíl vybrat nejvíce sexistickou reklamu v České republice. Letos si Sexistické prasátečko na své zahájení připravilo reklamy, ve kterých si muži a ženy vyměnili své obvyklé role. Co kdybychom v reklamách neodkazovali na zvětšování prsou, ale penisů?… » pokračování

Buďme k ženám fér! (Alespoň na jeden den)

V pátek 15. dubna si budou ženy v pěti městech České republiky moct užít slevu 22 % na vybrané produkty ve více než 50 kavárnách, cukrárnách, květinářstvích, knihkupectvích a dalších obchodech, včetně několika e-shopů. NESEHNUTÍ, Otevřená společnost, Gender studies, Genderové informační centrum Nora a spřátelené podniky tak chtějí akcí symbolicky upozornit, že ženy vydělají takřka… » pokračování

Ženy v českém zpravodajství? Jen jedna z pěti

Analýza tištěného a internetového zpravodajství provedená neziskovou organizací NESEHNUTÍ ukázala, že zastoupení žen ve zpravodajství tištěných a internetových médií je čtyřikrát menší než zastoupení mužů. Ženy jako subjekty se ve zprávách vyskytovaly v necelých 21 % případů (viz graf 1). Rovné zastoupení žen a mužů se vyskytuje pouze na pozici mluvčích. Jako expertky se… » pokračování

Hlas žen v médiích by měl být více slyšet, ukázalo mentoring tour po českých vysokých školách

Tisková zpráva GIC NORA ze dne 22. prosince 2015 Více než 120 účastnic a účastníků se v Praze, Olomouci a Brně sešlo s předními zástupkyněmi českých médií v rámci mentoring tour, série inspirativních setkání, která v diskuzích na univerzitní půdě poukázala na zkušenosti a problémy žen v mediální oblasti. V českých médiích stále přetrvává řada stereotypů a nedostatečné zastoupení… » pokračování