18.12.2012

Sexistické reklamy dostaly anticeny. Už počtvrté

6.12.2012 18:53

Brno – /ANKETA/ Nahá žena leží na břiše a usmívá se. „Potřebujete píchnout?“ ptá se. Tak vypadá nejúspěšnější reklama anticeny Sexistické prasátečko. Výsledky ankety i hlasování poroty čtvrtého ročníku vyhlásilo sdružení Nesehnutí ve čtvrtek v brněnském Kabaretu Špaček.

Nominace do soutěže posílali odpůrci takzvaného sexismu. Nakonec se sešlo osmasedmdesát reklam, které se jim nelíbily. Organizátoři je roztřídili do tří kategorií. „Chtěli jsme zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,“ zdůraznila koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Petra Havlíková.

Lidé tak hlasovali v kategoriích Ženy pouze jako objekty, Ženy pouze jako část těla, a další projevy sexismu. Nakonec se sešlo deset tisíc hlasů přičemž pro nejúspěšnější reklamu hlasovalo 1694 lidí.

Vedle nich vybírala své favority i odborná porota. „Poprvé jsme zachovali tyto kategorie i pro porotu, která je s tématem sexismu v reklamě dobře seznámená, a vytvořili jsme tak větší prostor pro porovnání názorů,“ řekla Havlíková.

vítězové:

Ženy pouze jako objekty:

lidé: reklama na půjčky firmy Day to Day se sloganem Potřebujete píchnout?

porota: reklama společnosti 100mega.cz se sloganem Kdo chce v srpnu zasunout

Denik.cz. Autor: Petr Jeřábek