18.12.2012

Vítězem soutěže Sexistické prasátečko se stala reklama na úvěry

Vítězem soutěže Sexistické prasátečko se stala reklama na úvěry.

Reklama na úvěry a půjčky se sloganem Potřebujete píchnout? firmy Day to Day se stala vítězem soutěže o nejvíce sexistickou reklamu s názvem Sexistické prasátečko. Akci pořádá brněnské sdružení Nesehnutí.

Druhé místo obsadila internetová reklama na 100mega.cz, na třetím místě skončila reklama na „novou a barevnou“ tiskárnu společnosti Sharp.

Do čtvrtého ročníku soutěže poslali lidé 78 reklam a organizátoři je poprvé rozdělili do třech kategorií. „Rozdělením jsme chtěli zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,“ uvedla Petra Havlíková z Nesehnutí.

V kategorii „Ženy jako části těla“ jednoznačně zvítězila reklama se sloganem „Co je větší, to je lepší“ od společnosti Alfacomp.cz. Na druhém a třetím místě se umístily reklamy na kamerové systémy firmy D-Link a na Vyškovské pivo.

Poslední kategorii s názvem Další projevy sexismu, kde se objevovaly reklamy zobrazující ženy a muže v stereotypních rolích či reklamy se sexistickým zobrazením mužů, vyhrála společnost Job Challenge se sloganem „Práce se dá hledat různě“. Druhá skončila televizní reklama na kečup OTMA, na bronzové příčce se umístnila reklama „Překladový slovník žensko-ajťácky“ společnosti Czech computer.

 

Autor / zdroj: Mediafax