Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 15. září 2020 Konference o regulaci sexistické reklamy, kterou pořádá NESEHNUTÍ, nabídne živý stream i předtočené rozhovory s odbornicemi a odborníky z různých odvětví práva. Představí také novou souhrnnou publikaci Sexistická reklama. Konference je určena odborné i široké veřejnosti. Nezisková organizace NESEHNUTÍ pořádá 15. září konferenci na téma regulace sexistické… » pokračování
Oslavy Mezinárodního dne žen nabídnou letos v Brně stand-up comedy, debatu, koncert i program pro děti. Připomenou boj za práva žen i témata a problémy, které řeší současné ženy a dívky. Už v úterý 5. 3. proběhne od 16:30 v Knihovně Jiřího Mahena program pro děti s názvem Kdo je to ta sufražetka? Děti… » pokračování
Nezisková organizace NESEHNUTÍ upozorňovala na problematičnost sexistických reklam po deset let. Nyní vyšly výsledky reprezentativního výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění, které dokládají, že většině lidí v Česku se tyto reklamy nelíbí. Lidem nejvíce vadí zobrazování násilí, ale ani stereotypy o ženách a mužích je nenechávají chladnými. Ženy a lidé s vyšším vzděláním jsou přitom… » pokračování
Nezisková organizace NESEHNUTÍ v pátek 7. prosince vyhlásila vítězku soutěže GENDERIÁDA (www.genderiada.cz) o nejlepší středoškolskou práci na téma rovnosti žen a mužů. První místo udělila odborná porota studentce Kristině Šůsové, která ve své práci zmapovala, jak fungují genderové kvóty v politice v různých zemích. Porovnávala systémy kvót v Belgii, Španělsku a Iráku. Hlavní cenu si… » pokračování
„Kdo chce v srpnu zasunout?“ ptá se plakát společnosti 100MEGA, který přirovnává ženu k flash disku. V hlasování veřejnosti získala reklama nejvíce hlasů a stala se absolutním Prasátečkem prasáteček. Volba nejvíce sexistické reklamy desetiletí završuje deset ročníků anticeny Sexistické prasátečko pořádané neziskovou organizací NESEHNUTÍ. Organizace při té příležitosti vydává publikaci Fighting Sexism, která… » pokračování
Desátý a zároveň poslední ročník sexistického prasátečka ovládly reklamy, které ženy ponižují na pouhé dekorace a objekty touhy. V hlasování veřejnosti zvítězil billboard Moravské vinotéky zobrazující odhalené ženské ňadro, po kterém stéká víno. Odborná porota považuje za nejhorší facebookový příspěvek pražské Městské Policie, kde u policejního auta pózuje žena ve spodním prádle. Anticenu Sexistické… » pokračování
Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 1. listopadu 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do… » pokračování
Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 18. října 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje hlasování v desátém a zároveň posledním ročníku anticeny Sexistické prasátečko. Nejsexističtější českou reklamu může veřejnost vybírat ode dneška na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je nominováno celkem 51 reklam. Hlasování veřejnosti se uzavře 31. října. Slavnostní vyhlášení anticeny proběhne v pátek 23. listopadu…. » pokračování
Tisková zpráva NESEHNUTÍ, Sociologického ústavu a Otevřené společnosti ze dne 10. října 2018 Míra nerovného odměňování mezi muži a ženami je v České republice stále 22 %, což nás řadí po Estonsku na druhé nejhorší místo mezi zeměmi Evropské unie. V Česku na příjmovou nerovnost upozorní hned několik akcí včetně vydání nové publikace NESEHNUTÍ. „Když… » pokračování
Z Analýzy diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích od neziskové organizace NESEHNUTÍ vyplynulo, že za nejčastější příčinu nerovnosti v příjmech považují média stereotypy o mužích a ženách. Na druhém místě pak nerovné odměňování zdůvodňují kariérními přestávkami žen spojenými s mateřstvím. Na třetím a čtvrtém je vertikální a horizontální… » pokračování