Výstupy

NESEHNUTÍ pořádá online konferenci Regulace sexistické reklamy v 21. století

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 15. září 2020 Konference o regulaci sexistické reklamy, kterou pořádá NESEHNUTÍ, nabídne živý stream i předtočené rozhovory s odbornicemi a odborníky z různých odvětví práva. Představí také novou souhrnnou publikaci Sexistická reklama. Konference je určena odborné i široké veřejnosti.  Nezisková organizace NESEHNUTÍ pořádá 15. září konferenci na téma regulace sexistické… » pokračování

Jsou trapné a nepatří do dnešní doby. Sexistické reklamy se Čechům a Češkám nelíbí

Nezisková organizace NESEHNUTÍ upozorňovala na problematičnost sexistických reklam po deset let. Nyní vyšly výsledky reprezentativního výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění, které dokládají, že většině lidí v Česku se tyto reklamy nelíbí. Lidem nejvíce vadí zobrazování násilí, ale ani stereotypy o ženách a mužích je nenechávají chladnými. Ženy a lidé s vyšším vzděláním jsou přitom… » pokračování

První místo v soutěži Genderiáda získala studentka, která zkoumala genderové kvóty v politice

Nezisková organizace NESEHNUTÍ v pátek 7. prosince vyhlásila vítězku soutěže GENDERIÁDA (www.genderiada.cz) o nejlepší středoškolskou práci na téma rovnosti žen a mužů. První místo udělila odborná porota studentce Kristině Šůsové, která ve své práci zmapovala, jak fungují genderové kvóty v politice v různých zemích. Porovnávala systémy kvót v Belgii, Španělsku a Iráku. Hlavní cenu si… » pokračování

Prasátečko desetiletí staví ženu na roveň kancelářského vybavení

  „Kdo chce v srpnu zasunout?“ ptá se plakát společnosti 100MEGA, který přirovnává ženu k flash disku. V hlasování veřejnosti získala reklama nejvíce hlasů a stala se absolutním Prasátečkem prasáteček. Volba nejvíce sexistické reklamy desetiletí završuje deset ročníků anticeny Sexistické prasátečko pořádané neziskovou organizací NESEHNUTÍ. Organizace při té příležitosti vydává publikaci Fighting Sexism, která… » pokračování

Desáté Sexistické prasátečko získávají reklamy, které používají ženská těla jako dekorace

  Desátý a zároveň poslední ročník sexistického prasátečka ovládly reklamy, které ženy ponižují na pouhé dekorace a objekty touhy. V hlasování veřejnosti zvítězil billboard Moravské vinotéky zobrazující odhalené ženské ňadro, po kterém stéká víno. Odborná porota považuje za nejhorší facebookový příspěvek pražské Městské Policie, kde u policejního auta pózuje žena ve spodním prádle. Anticenu Sexistické… » pokračování

Lidé zvolí nejsexističtější reklamu desetiletí

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 1. listopadu 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do… » pokračování

Veřejnost naposledy rozhoduje o nejsexističtější reklamě roku

Tisková zpráva NESEHNUTÍ ze dne 18. října 2018 Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje hlasování v desátém a zároveň posledním ročníku anticeny Sexistické prasátečko. Nejsexističtější českou reklamu může veřejnost vybírat ode dneška na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je nominováno celkem 51 reklam. Hlasování veřejnosti se uzavře 31. října. Slavnostní vyhlášení anticeny proběhne v pátek 23. listopadu…. » pokračování

Ženy v Česku stále vydělávají o 22 % méně než muži

Tisková zpráva NESEHNUTÍ, Sociologického ústavu a Otevřené společnosti ze dne 10. října 2018 Míra nerovného odměňování mezi muži a ženami je v České republice stále 22 %, což nás řadí po Estonsku na druhé nejhorší místo mezi zeměmi Evropské unie. V Česku na příjmovou nerovnost upozorní hned několik akcí včetně vydání nové publikace NESEHNUTÍ. „Když… » pokračování

Za nerovné odměňování žen a mužů mohou stereotypy, myslí si média

Z Analýzy diskuze o nerovném odměňování žen a mužů v českých médiích od neziskové organizace NESEHNUTÍ vyplynulo, že za nejčastější příčinu nerovnosti v příjmech považují média stereotypy o mužích a ženách. Na druhém místě pak nerovné odměňování zdůvodňují kariérními přestávkami žen spojenými s mateřstvím. Na třetím a čtvrtém je vertikální a horizontální… » pokračování